Sanningen om "Polisen"

Tjena,
Alice ringde för tio minuter sen o väckte mej. Ungefär så här lät vårat samtal
Jag: "Ja, hallå..?"
Alice: "LINDA! Gud vad skönt att du svarar!"
Jag: "ALICE! Vart är du!? Hur mår du!?"
Alice: "Ta det lugnt, jag mår bra.. Jag är hemma i lägenheten, men Linda, du måste hjälpa mig med en grej.."
Jag: "Vad som helst för dig. gumman"
Alice: "Du vet "polisen" som kom igår, det var bara några loosers som hade klätt ut sig. De var typ sura för att de inte blivit bjudna.. Men hur som helst så ställde de till med en jävla röra, så nu är min lägenhet helt fuckad, och mina föräldrar kommer och hälsar på imorron!"
Fan också. Jag hatar att städa!
Jag: "Eh, men det är så att jag måste vara hemma med mina föräldrar idag.. De tycker att jag är borta så mycket..."
Alice: "Jaha.. Okej.. Vi syns väl på måndag då.."
Jag: "Ja! Puss hej!"

Jag vet att det var lite lågt att dissa henne, speciellt eftersom mina föräldrar är i Mallorca, i tron att jag är med morfar och mormor i Hälsingland, och defintivt inte kommer att vara hemma med mej idag..
Men men.. gjort är gjort..
Tur att mina kompisar inte vet att jag har skaffat blogg än!

Pusspuss
/Linda
                                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0